DOA TAHUN JUBLI KERAHIMAN

DOA TAHUN JUBLI KERAHIMAN

Tuhan Yesus Kristus, Engkau telah mengajar kami untuk berbelas kasihan seperti Bapa di Syurga, supaya setiap orang yang melihat Engkau melihat Allah. Tunjukkanlah wajah-Mu dan kami akan diselamatkan.

Wajah-Mu yang kelihatan adalah wajah Bapa yang tidak kelihatan, Allah yang menyatakan kuasa-Nya atas semua melalui pengampunan dan belas kasihan; biarlah Gereja Tuhan yang bangkit dan mulia menjadikan wajah-Mu kelihatan di dunia.

Engkau merelakan para pelayan-Mu dibaluti dengan kelemahan, agar mereka mempunyai perasaan belas kasih, terhadap mereka yang tidak diperdulikan dan dipersalahkan: semoga setiap orang yang datang kepada mereka merasai cinta, dan pengampunan dari Allah.

Utuslah Roh Kudus-Mu untuk mengudus dan mengurapi kami, agar Tahun Jubli Kerahiman ini menjadi satu Tahun berkat dari Tuhan.

Semoga Gereja-Mu, dengan semangat baru, membawa khabar baik kepada orang miskin, mewartakan pembebasan kepada tawanan dan tertindas, memulihkan penglihatan kepada orang buta.

Kami minta ini melalui perantaraan Maria, Bonda Belas Kasih, Engkau yang hidup dan memerintah bersama Bapa dan Roh Kudus untuk selama-lamanya. Amin

Boleh di muat turun menggunakan link dibawah 

https://drive.google.com/file/d/0B34HZ-_u-Mj9T19VWkZQa1h5Qzg/edit?usp=sharing

0 comments:

Post a Comment